De geboekte accommodatie blijkt achteraf toch niet rolstoelvriendelijk te zijn

 

– Dit is een voorbeeldbrief die u gratis kunt gebruiken –

 

Afzender:

 

 

 

Aan:

 

 

 

Betreft: klacht over mijn vakantiereis

Referentie:

 

 

Geachte heer, mevrouw,

 

Hierbij dien ik een klacht in naar aanleiding van de door u als reisorganisator georganiseerde vakantiereis.

 

Mijn klacht is dat ik bij boeking bij het reisbureau op de hoek RelaxTours heb opgegeven dat ik in een rolstoelvriendelijke accommodatie moest, omdat ik door mijn kwaal op een rolstoel aangewezen ben. Toen we op in het vakantiecomplex aankwamen bleek dat het enige appartement dat voor ons beschikbaar was, op de eerste verdieping van het complex was gelegen. Overigens een mooi complex, daarover hebben wij geen klachten. Maar ik had gevraagd om een appartement op de begane grond.

 

Het probleem was dat er geen lift was, zodat ik mij met behulp van Joop elke keer de trap op en af moest slepen. De aardige receptioniste Louise kon er niets aan doen, zei ze, en uw hostess Els ook niet. Pas op vrijdag, de vijfde dag, kwam er een appartement op de begane grond vrij. Daar mochten we toen in en toen kregen we toch nog een fijne vakantie. Eerlijk is eerlijk.

 

Alleen hebben we vier dagen van de twaalf, dus Ă©Ă©n derde van onze vakantie , een hoop problemen gehad, omdat ik door mijn kwaal eigenlijk niet trappen kan en mag lopen en veel onnodige pijn heb gehad in mijn heupen. Als ik mijn krukken en Joop niet bij me had gehad, had ik niet geweten hoe ik in het appartement en weer beneden had moeten komen. Dat ging met behoorlijk wat pijn gepaard. Maar ze kon er niets aan doen zei de hostess.

 

Ik heb een klachtrapport laten opmaken door de hostess en verzoek u mij een redelijk deel van de reissom terug te betalen. Naar mijn mening is een bedrag van € 500,- redelijk. Dat is iets minder dan een derde van de reissom.

 

Uw reactie zie ik graag binnen uiterlijk Ă©Ă©n maand na ontvangst van de klacht tegemoet. Ik ga er van uit dat u bereid zult zijn om deze klacht op een correcte wijze af te handelen en de gevraagde compensatie binnen twee maanden na heden aan mij te betalen.

 

Met vriendelijke groet,

 

***Vergeet niet een kopie te bewaren van deze brief die u ook per fax of mail mag versturen ***

 

 

Bron: Trosradar.nl